۹ مطلب در شهریور ۱۴۰۰ ثبت شده است

آن خانه ها کدام خانه ها هستند؟

چقدر دلم هوای خانه هایی کرده که خدا اجازه داده که بلند مرتبه شود و در آنها ذکر او شود و صبح و شام تسبیح و تنزیه ذات پاک او کنند. و چقدر دلم هوای دیدار مردانی کرده که هیچ کسب و تجارت و کاری آنان را از یاد خدا و به پا داشتن نماز و دادن زکات غافل نگرداند و از روزی که دل و دیده‌ها در آن روز حیران و مضطرب است ترسان و هراسانند. مردانی که سر در کار و دل در یار دارند. مردانی که سر سپرده اند و دل از دنیا بریده اند و در میان خلق بی هیچ تفاوتی زندگی می کنند. حیف و صد حیف که من لایق این خانه و این مردان نبودم. 

  • تشنه آرامش
  • پنجشنبه ۲۵ شهریور ۰۰

کتابتو ببند و آماده امتحان باش 😵

وقتی نوجوون و جوونی کلی شور و شوق و هدف داری. بعضی ها دنبال ارتباط با جنس مخالفن و کلی براش وقت و انرژی می ذارن و کلی فکر و رویا براش دارن. بعضی ها به فکر شغل و آینده و خونه و ماشین داشتن ان و همش فکر می کنن چطور می تونن بهش برسن. بعضی ها همش فکر می کنن دوست دارن در آینده چه کاره بشن و به چه کارایی علاقه دارن. بعضی ها دنبال کشف ناشناخته هان و به هر فرقه و عرفان و جن گیری و اظهار ارواحی یک سری می زنن. بعضی ها عشق ورزش و حرکات نمایشی و بعضی ها دنبال راه های معروف شدن ان. ولی وقتی به چهل سالگی می رسی ... یک دفعه دنیا متوقف می شه و ساعت ها از حرکت می ایستن. حالا شغل داری و خونه و ماشین و رابطه با جنس مخالف و ... همه چی داری. شغلتو دیگه به سختی می تونی عوض کنی و همسرت همینه که باهش زندگی می کنی و احتمالا خونه و ماشینت رو هم به سختی بتونی عوض کنی ... شاید هنوزم دنبال پولدارتر شدن و بهتر کردن این ها باشی ولی دیگه برات خیلی هدف های بزرگی نیستن.... هدف های بزرگ و رویاها و آرزوهای جوونی تموم شدن و زمان از حرکت واستاده و حالا هر صدای تیک تیک ساعت تو این سکوت مثل یک پتک کوبیده می شه. با خودت می گی خوب بعد چی؟ احتمالا دیگه دنبال کشف حقایق عجیب و غریب هم نیستی و شاید حقایق هم برات روشن شده باشه. خیلی از چهل ساله ها رفتن توی غار فکر و خیال و خیلی ها همش به بدبختی هاشون فکر می کنن و بعضی ها هم برای این که به خودشون بقبولونن که هنوز جوون هستن همه جور کاری می کنن !!! 

ولی واقعیت اینه که حالا زمان پاسخ دادن رسیده! زنگ ساعت می گه جوابات رو آماده کن ... راهتو مشخص کن ... تکلیف خودتو با خودت و دنیا مشخص کن ... کتابتو ببند و آماده امتحان پس دادن باش!! 

  • تشنه آرامش
  • چهارشنبه ۲۴ شهریور ۰۰

عشق من عزراییل ❤

خدایا خودت می دونی چقدر از این دنیا متنفرم 😓 و خودت شاهدی که هر لحظه مشتاقانه منتظر مرگ ام 😓 و کاملا آگاهم که بعد از مرگ رو هم چندان آباد نکردم و با گناهام برای خودم سختی های زیادی بعد مرگ درست کردم 😓 ولی باز هم بی نهایت مشتاق و منتظر مرگ ام 😓 چون نفرتم از دنیا و امیدم به بخشش تو از ترسم از عاقبت کارهای بدم بیشتره 🤲😓 خدایا هر بار که آرزوی مرگ می کنم در کنارش عاجزانه هم از تو می خوام گناهان منو ببخشی و کمکم کنی حتی شده در اخرین لحظه عمرم همونی بشم که تو دوست داری 🤲 ولی تو خوب می دونی که هرگز نه عاشق دنیا بودم نه عاشق ریاست نه دنبال شهرت و همه این ها مثل تنفر از آب گندیده متعفن متنفر بودم 😓 خودت خوب می دونی که گرچه بداخلاق بودم ولی همیشه دلم خواسته درست بشم و گرچه تنبل بودم ولی همیشه گدا و عاشق درگاهت بودم و گرچه گناهکار بودم ولی همیشه اشک ریزان به درگاهت اومدم 😓 گر گدا کاهل بود تقصیر صاحبخانه چیست در وصف خود خود منه 😓 خدایا فقط آرزو دارم قبل مرگم چند لحظه ای بهم مهلت بدی تا عاشقانه مرگ رو در آغوش بکشم 😓

  • تشنه آرامش
  • چهارشنبه ۱۷ شهریور ۰۰

پنج گنج پنج رنج !

گیر کار ما کجاست؟ نماز و روزه و زکات؟ دوری از زنا و فحشا و کلاه برداری؟ عشق و علاقه به ائمه اطهار؟ احتمالا خیلی از ما این ها رو داریم. پس گیر کار ما کجاست؟ یا بهتر بگم کرم هایی که داره روح ما رو می خوره کدوم هان؟ و نورهایی که باید بتابن و روحمون رو روشن کنن کدوم هان؟ حسد، حرص و طمع، دنیا دوستی، غضب، کبر و خودخواهی، اینان بدبختی های ما ! صبر و توکل کامل به خدا، تسلیم محض، جهاد با اموال و انفس در راه خدا و در درجه اول جهاد با نفس، چشم پوشی از دنیا برای خدا اینان خوشبختی های ما ! ۵ بدبختی و ۵ خوشبختی ! خدایا به حق ۵ تن آل عبا کمک کن که دور بشیم از ۵ بدبختی مون و برسیم به ۵ خوشبختی مون 🤲

  • تشنه آرامش
  • شنبه ۱۳ شهریور ۰۰

فقط یک جمله!

ٱلَّذِینَ صَبَرُواْ وَعَلَىٰ رَبِّهِمْ یَتَوَکَّلُونَ

  • تشنه آرامش
  • جمعه ۱۲ شهریور ۰۰

کلیدی برای هدیه تولد

منو خورد و داغون می کنی که به تو رو بیارم 😓 خب الان هم خورد شدم هم از دنیا متنفرم هم به تو رو آوردم 😓 همش چشمم دنبال تواه که با من حرف بزنی و دلمو آروم کنی 😓 خب پس چرا با من حرف نمی زنی؟ 😓 یعنی انتظار داری من کاری بکنم؟ خودت که بهتر از من می دونی هیچ کاری از من بر نمی آد 😓 خودت که بهتر منو می شناسی که عرضه هیچ کاری رو ندارم و جون هیچ کاری ندارم 😓 خودت که می دونی هیچی برای عرضه کردن ندارم 😓 یعنی همینجور لنگ در هوا و درب و داغون بمونم و از همه جا رونده و از پیش تو مونده برام بهتره؟ 😓 نه پیش تو جایی دارم و نه تو دنیا 😓 نه دنیا به من رغبتی داره و به من ذره ای رحم می کنه و نه تو 😓 واقعا به من رحمت نمی آد؟ 😓 یکی تا این حد فقیر و درمانده رو می بینی براش دلت نمی سوزه؟ 😓 من زیانکارترینم و تو مهربان ترین 😓 بیماری ام که هیچ دارویی بهش کارساز نیست 😓 فقیری ام که انقدر نفرت انگیزه که همه از درشون می رونن 😓 زندانی ای ام که همه درهای عالم به روش قفل شده 😓 از پا افتاده ای ام که دیگه حتی نای پلک زدن نداره 😓 دو روز دیگه تولد چهل سالگی مه و آخرین امید من برای این که بهم کادو بدی و اون دری رو که به صلاح منه به لطف خودت به روم باز کنی 😓 

  • تشنه آرامش
  • پنجشنبه ۱۱ شهریور ۰۰

یک پیشنهاد بی نظیر 🤩😍

آقا یکی هست اصرار داره تا روز قیامت به من مدیون باشه 🤔 حدود ۱۵ سال پیش ۱۵ میلیون تومن پولمو که اون موقع خیلی پول بود بهم نداد ... اونم تو اوج جوانی و بیکاری و نداری و احتیاج من ... حدود ۱۰ سال طول کشید تا با کلی شکایت و رفت و امد ۱۲ میلیونش رو ازش پس گرفتم که البته تقریبا ارزش اون پول از بین رفت .... با یک حساب ساده می شه فهمید الان ارزش اون ۳ میلیون تومن باقی مونده حدود ۴۰ میلیون تومن اه🤔  ولی من بهش گفتم اشکال نداره همون ۳ میلیون ۱۵ سال پیش ام رو بده حلالت می کنم 🙂 ولی انگار حتما می خواد هر جور شده اون دنیا به داد من برسه و بار گناهای من به دوش بکشه و از کارهای خوبش بهم بده 🤔 واقعا درکش نمی کنم 😲 اینها یه بخشی از پیامک های اخیر من بهش اه: 

 

سه میلیون ارزش نداره. اون دنیا خیلی ارزشش بیشتره. به نفعمه اون دنیا بگیرم ازت باور کن! اون زمان باهش سه تا سکه کامل می دادن الان یک ربع سکه هم نمی دن. اصل پول رو پس بده من که از سودش بیزارم. چون ازت خوشم میاد می گم. حتما می خوای برسه به روز قیامت و التماسم کنی کلی از اعمال خوبت بگیرم و حلالت کنم؟؟!!! واقعا انقدر ضرر دوست داری؟؟!!! 

 

شما می تونین درکش کنید؟! ؟! 

  • تشنه آرامش
  • يكشنبه ۷ شهریور ۰۰

مرده متحرک 💀

این روزهایی که انقدر کار می ریزه سرم که شب جسدم به رختخواب می رسه و نمازهای واجبم هم به زور می خونم، با خودم می گم خدایا یعنی تقصیر از منه که اینجور له و لورده به خونه می رسم و نمی تونم تو رو اونجور که حداقل یک ذره از درجه شرمندگی ام کم شه عبادت کنم؟ یعنی این از حرص من برای دنیاست؟ یا این روزها خواست تواه؟ یعنی تو اینجور له و لورده ام رو بیشتر دوست داری؟ یعنی این پیش تو اجرش از عبادت های ناقصم بیشتره؟ یا می خوای امتحانم کنی و طبق معمول من رفوزه می شم؟ یا هم می خوای له و لورده شم و شرم کم شه و اون عبادت زشت به درد نخورم رو نبینی؟ فقط بدون که چه بتونم چه نتونم همیشه شرمنده ام و عذر تقصیر دارم از بی لیاقتی و کم کاری ام و تو همین حال له و لورده هم همه امید و توکلم به تواه که گوشه چشمی به من بکنی 😓🤲

  • تشنه آرامش
  • سه شنبه ۲ شهریور ۰۰

تا وقتی زتا نیاد دوزاری جا نمی افته 😥

آلفا، بتا، دلتا، لامبدا، .... فکر کنم تا زتا هم که کرونا پیش بره و بدتر و بدتر بشه، باز هم یکی بلند نمی شه فریاد بزنه که ای ملت خفته، این عذاب الهی اه بابت غفلت و گنهکاری ما پس بیایید اشک بریزیم و استغفار کنیم! هنوز هم که هنوزه، کرونا منحوس و بد و زشته و ما همه خوبیم! و خدا هم باید به دعاهای ما گوش بده و این ویروس منحوس شرش کم کنه تا ما آدم های خوب راحت بشیم! خدایا ! خوب حرف گوش بده دیگه ! چرا دعای این آدم های خوب براورده نمی کنی و این ویروس منحوس شرش کم نمیکنی؟!!! عه !!! 

  • تشنه آرامش
  • دوشنبه ۱ شهریور ۰۰
همه ما در جستجوی آرامش هستیم. آیا آن که در این میان کمتر می داند آرامش بیشتری دارد چون خیلی چیزها را نمی داند؟ یا برعکس آن که بیشتر می داند آرامش بیشتری دارد چون خود را گرفتار نمی کند؟ نمی دانم! فقط خدا می داند!
دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
نویسندگان