هنوز نمی تونم درک کنم چرا انقدر کبر و حسد و حرص دیگران برای من دردناکه! 🤔 اونا در واقع دارن به خودشون ظلم می کنن و در حق من لطف می کنن 🤔 خب این قاعدتا باید موجب خوشحالی من بشه ☹ البته خوب اون صحنه واقعا تهوع آور و زننده است! مسلما کسی از صحنه حمله لاشخورها به لاشه و دیدن پوزه و کله پر خون و نجاستشون نباید حس خوبی بهش دست بده 😵 ولی دردناک بودن یه چیز دیگه است 🤔 حالا اون مواردی که به من فحش می دن یا در حقم ظلم می کنن یا نیش و تهمت و کنایه و غیبت می کنن یه چیزی 😥 ولی با خودم می گم وقتی مثلا دچار کبر و تهوهم ان و با این کار کافر شدن و جهنم ابدی رو برای خودشون خریدن، آخه چرا باید من این همه دلم پر درد باشه 😰 به نظر می رسه یه جور مربوط به ارتباط میان روح آدم هاست و این که وقتی بخشی از این روح سیاه و فاسد می شه یا عذاب جهنم شامل حالش می شه بقیه بخش ها هم درد می کشن 🤔 به نظرم حقیقت امر به معروف و نهی از منکر هم یه جورایی با این مساله مرتبط باشه 🤔 همون حسی که باعث می شه دلم بخواد دیگران این نوشته ها رو بخونن و از گمراهی نفس خودشون نجات پیدا کنن ... شایدم یه جورایی شبیه اون دردی باشه که پیامبر (ص) می کشید وقتی نمی تونست همه مردم رو هدایت کنه و خدا در قرآن بهش می گفت که خودش رو برای این افراد فاسق و کافر اذیت نکنه و فقط ابلاغ کنه و بس 😥 خدایا خودت ما رو از این درد خلاص کن 🤲